Zobacz zdjęcie
Galerie -> MIASTO WIERUSZÓW -> PODZAMCZE -> Podzamcze do 1945 r. Poprzednie Następne
Hotel Długaszewski na Podzamczu ok. 1916
Kepno-socjum
* * * * * *

Dodane przez: panrysio
  Ocena: Brak
Data: 20/02/2009 00:07   Komentarzy: 18
Wymiary: 607 x 379 pikseli   Liczba wyświetleń: 3069
Rozmiar pliku: 187.57kB     
   
Komentarze
2 #18 Mustava 23/02/2012 22:23   
zlasu napisał/a:
Mustava napisał/a:
A my ze zlasu, dalej nie wiemy

bezradny
325 #17 zlasu 23/02/2012 12:10   
Mustava napisał/a:
A my ze zlasu, dalej nie wiemy


i umrzemy w niewiedzy Wink beczy
2 #16 Mustava 23/02/2012 06:59   
A my ze zlasu, dalej nie wiemy
zlasu napisał/a:
to kiciaodzenka chciała wiedzieć

bezradny
33 #15 krzychu70 23/02/2012 04:30   
Ten hotel jest jeszcze pokazany na tym zdjęciu: http://www.kepnosocjum.pl/photogallery.php?photo_id=13240 Choć wygląda jakoś inaczej...
95 #14 panrysio 23/02/2012 01:39   
W niemieckich planach sprzed ponad 100 lat było połączenie kolejowe Wrocławia z Warszawą, możliwie najkrótszą drogą. Mija właśnie 140 lat, i nic, choć od 1945 miałoby to faktycznie głęboki sens.
Gdzieś ostatnio wyczytałem, że nasze obecne władze mają pomysł, aby wreszcie dobudować kawałek linii kolejowej z Wieruszowa do Sieradza. Wtedy faktycznie niemiecki zamysł mógłby być urzeczywistniony.
Nauczony doświadczeniem śmiem jednak wątpić, czy polskie koleje są w stanie spłodzić 30-40 km linii. Pewne jest jedynie to, iż śmiało potrafią tyle zamknąć, a i więcej - no problem.
422 #13 dmkm 22/02/2012 20:36   
napisał/a:
nazwa Wilhelmsbrueck używana była w roku1905


Hmmm. W Wikipedii w temacie o cesarzu Wilhelmie pojawia się data 1905, ale w mało istotnym znaczeniu.

Dość intrygujące; po co i kiedy zmienili nazwę na cześć?


Edit:

No i się wyjaśnia:

12.03.1870 r. Cesarz Wilhelm I zatwierdził koncesję na budowę 55-kilometrowej linii kolejowej z Oleśnicy do stacji granicznej Wilhelmsbruck (Podzamcze). Prowadzono ją etapami. Pierwszy odcinek z Oleśnicy do Sycowa oddany został oficjalne do ruchu 10.11.1871 r.

1.03.1872 r. gotowy był odcinek z Sycowa do Kępna, a 26.05.1872 r. cała linia z Oleśnicy do granicznej stacji Podzamcze (obecnie przedmieście Wieruszowa). Budowała go spółka akcyjna, na czele której stanął ówczesny sycowski pan stanowy (Standes-herr) - Calixt Biron von Curland (1817-1882). Siedzibą towarzystwa i jego urzędu był Syców. Niestety, wobec braku zainteresowania Rosji tym połączeniem - odcinek ten spełniał podrzędna rolę. (...)

http://www.olesnica.nienaltowski.net/Wezel_olesnicki.htm

Ten "brueck" to pewnie do dziś tam jest, ale żeby aż cesarz zatwierdzał? Żeby aż nazwę zmieniać na jego cześć? Widać planowo ważna przeprawa graniczna musiała być.
47 #12 Andrew58 22/02/2012 20:29   
nazwa Wilhelmsbrueck używana była w roku1905

ostatnie zdjęcia w galerii Podzamcze do roku1945
422 #11 dmkm 22/02/2012 20:29   
Ciekawe, że dawniej było tyle hoteli. Może to kwestia granicy? A może podróże trwały dłużej...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
W najbliższym czasie:

Brak wydarzeń.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Kursy i szkolenia za...
· zabytki
· szukam
· Wynajem podnośnika k...
· Poszukuję numizmatyk...
· Losy wojenne Wiktora...
· Książka z wieruszows...
· Józef Sobczyński ps....

Losowe tematy
· Kirkut w Bolesławcu
· Żydzi w Bolesławcu
· Z ALBUMU MOJEJ MAMY...
· Wyzwolenie (Artykuł)
· Wieruszowska Fabryk...
Najwyżej oceniane zdjęcie
Brak głosów w tym miesiącu
5,334,401 unikalne wizyty